Navigation bar
  Print document Start Previous page
 861 of 947 
Next page End  

Campbell, M. & Spencer, E. M. (1988). Psychopharmacology in child and adolescent psychiatry: A
review of the past five years. Journal of American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 27, 269-279.
Cordes, H. & Dzikowski, S. (1991). Fruhforderung
autistischer
Kinder. Bremen: Hilfe fur das
autistische Kind.
Dopfner, M. (1997). Verhaltenstherapie mit Kindern und Jugendlichen — Konzepte, Ergebnisse und
Perspektiven der Therapieforschung. In F. Petermann (Hrsg.), Kinderverhaltenstherapie, Grundlagen und
Anwendungen (S. 331-366). Baltmannsweiler: Schneider.
Dopfner, M. (1998). Hyperkinetische Storungen. In F. Petermann (Hrsg.), Lehrbuch der Klinischen
Kinderpsychologie (3. korr, Aufl., S. 165-217,). Gottingen: Hogrefe.
Dopfner, M., Lehmkuhl, G. & Roth, N. (1996). Kombinationstherapien. Kindheit und Entwicklung, 5,
118-123.
Dopfner, M. & Sattel, H. (1992). Verhaltenstherapeutische Interventionen bei hyperkinetischen
Storungen im Vorschulalter. Zeitschrift fur Kinder- und Jugendpsychiatrie, 19, 254-262.
Dopfner, M., Schurmann, S. & Frolich, J. (1998). Das Therapieprogramm fur Kinder mit
hyperkinetischem und oppositionellem Problemverhalten (THOP) (2. korrigierte Auflage). Weinheim:
Psychologie Verlags Union.
Douglas, V. I. (1988). Cognitive deficits in children with attention deficit disorder with hyperactivity. In
L. M. Bloomingdale & J. A. Sergeant (Eds.), Hyperactive children. The social ecology of
identification and
treatment (pp. 283-318). New York: Academic Press.
Duchan, J. F. (1987). Special education for the handicapped: How to interact with those who are
different. In P. Knobloch (Ed.), Book on special education (pp. 127-149). New York: Wiley.
Durlak, J. A., Fuhrman, T. & Lampman, C. (1991). Effectiveness of cognitve-behavior therapy for
maladapting children: A meta-analysis. Psychological Bulletin, 110, 204-214.
Essau, C. A. & Petermann, U. (1998). Angststorungen. In F. Petermann (Hrsg.), Lehrbuch der
Klinischen Kinderpsychologie (3. korr. Aufl., S. 219-240). Gottingen: Hogrefe.
Esser, G., Schmidt, M. H., Blanz, B., Fatkenheuer, B., Fritz, A., Koppe, T., Laucht, M., Rensch, B. &
Rothenberger, W. (1992). Pravalenz und Verlauf psychischer Storungen im Kindes- und Jugendalter. Zeitschrift
fur Kinder- und Jugendpsychiatrie, 20, 232-242.
Etscheidt, S. (1991). Reducing aggressive behavior and improving self-control: a cognitive-behavioral
training program for behaviorally disorderd adolescents. Behavioral Disorders, 16, 107-115.
Feindler, E. & Ecton, R. (1986). Anger control training. New York: Pergamon.
Forehand, R. & Long, N. (1988), Outpatient treatment of the acting out child.: Procedures, long term
follow-up data and clinical problems. Advances of Behavior Research and Therapy, 10, 129-177.
Gadow, K. D. (1985). Relative efficacy of pharmalogical, behavioral and combination treatments for
enhancing academic performance. Clinical Psychology Review, 5, 513-533.
Gens, H. & Heimburger, U. (1994). Video-Home-Training Reader 1: Grundlagen zu Theorie und
Praxis. Dusseldorf: SPIN Deutschland.
Gittelman-Klein, R. & Abikoff, H. (1989). The role of psychostimulants and psychosocial tratments in
hyperkinesis. In T. Saagvolden & T. Archer (Eds.), Attention deficit disorder (pp. 167-180). Hillsdale: Erlbaum.
Goetz, L. & Sailor, W. (1988). New Directions: Communication development in persons with severe
disabilities. Topics in Language Disorders, 8, 41-54.
Goldstein, A. P. & Keller, H. (1987). Aggressive behavior. Assessment and intervention.
New York:
Pergamon.
Heekerens, H. P. (1993). Behavioral-systemische Ansatze bei der Behandlung von Verhaltensstorungen.
In F. & U. Petermann (Hrsg.), Angst und Aggression bei Kindern und Jugendlichen (S. 77-90). Munchen:
Quintessenz.
Heekerens, H. P. (1997). Elterntraining und Familientherapie — Gemeinsamkeiten trotz
Unterschiedlichkeit. Kindheit und Entwicklung, 6, 84-89.
Henker, B. & Wahlen, C. K. (1989). Hyperactivity and attention deficits. American Psychologist, 44,
216-223.
Holm, V. A. & Varley, C. K. (1989). Pharmacological treatment of autistic children. In: G. Dawson
(Ed.), Autism. Nature, diagnosis and treatment (pp. 386-404). New York: Guilford Press.
Ialongo, N. S., Horn, W. F., Pascoe, J. M., Greenberg, G., Packard, T., Lopez, M., Wagner, A. &
Puttler, L. (1993). The effect of a multimodal intervention with attention-deficit hyperactivity disorder in
children: A 9-month follow-up. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 32, 182-
189.
Hosted by uCoz