Navigation bar
  Print document Start Previous page
 311 of 574 
Next page End  

Heber R., 1970. Proceedings of the Second Congress of the International Association for the Scientific
Study of Mental Deficiency, Varsovie.
Jensen A. R. (1969). "How much can we boost IQ and scholastic achievement?, Harvard Educational
Review, n° 39, p. 1-23.
Kagan J., 1965. "Impulsive and reflective children: Significance of conceptual tempo", Learning and the
Educational process, Chicago, Rand McNally.
Lloyd-Still J., Hurwitz I., Wolff P., Shachmar H. (1974). "Intellectual development after severe
malnutrition in infancy", Pediatrics, n° 54 (3), p. 306-311.
McNemar Q. (1964). "Lost: Our intelligence, Why?", American Psychologist, n° 19, p. 871-882.
Miller B., Gerard D. (1979). "Family influences on the development of creativity in children: An
integrative review", The Family Coordinator, n° 28 (3), p. 295-312.
Neill A. S., (1966). Libres enfants de Summerhill, Paris, Maspero, 1970.
Rubin K., Balow B. (1979). "Measure of infant development and socio-economic states as predictors of
later intelligence and school achievement", Developmental Psychology, n° 15 (2), p. 225-227.
Scarr S., Weinberg R. (1976). "I. Q. performance of black children adopted by white families",
American Psychologist, n° 31 (10), p. 726-734.
Schiff M. (1980). "L'echec scolaire n'est pas inscrit dans les chromosomes", Psychologie, n° 131, p. 51-
56.
Scuola di Barbiana (1968). Lettre a une maitresse d'ecole, par les eleves de l'Ecole de Barbiana, Paris,
Mercure de France, 1972.
Sears P., 1977. "Life satisfaction of Terman's gifted women: 1927-1972; Comparison with the gifted
men and with normative samples", School of Education, Universite du Wisconsin, Madison.
Skeels H. M., 1966. "Adult status of children with contrasting early life experience", Monographs of the
Society of Research in Child Development, n° 31 (3), p. 1-65.
Snyders G., 1976. Ecole, classe et lutte des classes, Paris, P. U. F.
Spearman C. (1904). "General intelligence objectively determined and measured", American Journal of
Psychology, n° 15, p. 201-293.
Terman L. M., 1916. The Measurement of intelligence, Boston, Hawghton, Miffin.
Terman L. M., Oden M. H., 1959. Genetics studies of genius. V. The giffed group at midlife, Stanford,
CA.
Thomson G. H., 1939. The factorial analysis of human ability, London, University of London Press.
Thompson G. H., 1952. "Autobiography", in: C. Nurchinson (Ed.), A history of psychology in
autobiography (vol. IV), Worcester, Mass. University Press.
Thurstone L. L., 1938. "Primary mental abilities", Psychometric Monographs, n° 1.
Waber D. (1977) "Sex differences in mental abilities, hemispheric lateralization and rate of physical
growth at adolescence", Developmental Psychology, n° 13 (1), p. 29-38.
Wallach M. A., Kogan N. Models of thinking in young children, New York, Holt, Rinehart and Winston,
Inc.
Zajonc R. B., Markus G. B. (1975). "Birth order and intellectual development", Psychological Review,
n° 82, p. 74-88.
Материал для самопроверки
Заполнить пробелы
1. Измерив время ..... и время ..... у большого числа людей и изучив распределение испытуемых
по этим признакам, Кэттелл получил ..... образную кривую.
2. Большинство современных психологов определяют интеллект как ..... личности ..... к
окружающей среде.
3. По мнению Спирмена, каждого человека можно охарактеризовать определенным уровнем .....
интеллекта, которому соответствует фактор G, и ..... способностями, которым соответствуют факторы S.
4. По мнению Т¸рстоуна, существует семь ..... умственных способностей: ..... способность, .....
гибкость, ..... восприятие, ..... ориентация, ..... , способность к ..... и быстрота ..... .
5. Гилфорд предложил модель, в которой ..... факторов могут быть определены исходя из трех
размерностей интеллекта: ..... , их ..... и ..... .
Hosted by uCoz